NRD Начало
Петък, 14 Март 2025
Начало Цветни аспекти „Не забравяйте да се подпишете“ в Сатирата: Докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене?
3321
Цветни аспекти

„Не забравяйте да се подпишете“ в Сатирата: Докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене?

Историята е за млада двойка (Никол Атанасова и Цветан Пейчев) и двама адвокати, наети да защитават интересите им (Силвия Лулчева и Борислав Захариев). „Това е един театрален вик да не губим мярката, да бъдем естествени, да бъдем хора със своите качества, своите недостатъци, но да умеем да общуваме, без да нарушаваме територията на останалите“, коментира драматургът на представлението Богдана Костуркова.  В „Не забравяйте да се подпишете“ сценографията е на Кирил Наумов, а музиката и музикалната среда – на Диана Чернева.

| 03 Февруари 2025, 08:53 ч.
„Не забравяйте да се подпишете“ в Сатирата: Докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене?
„Не забравяйте да се подпишете“ в Сатирата: Докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене?
Снимка © Сатиричен театър

Искаме да покажем докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене и на демокрацията, казва Калин Сърменов. Той е режисьор на премиерния спектакъл „Не забравяйте да се подпишете“ от Михаил Хейфец в Сатиричния театър.

Русенският театър ще представи премиерно "Последният страстен любовник" от Нийл Саймън, на 25 фев

Актьорът Пиърс Броснан заяви, че следващият Джеймс Бонд трябва да е британец. В интервю за &bdquo

Френската тромпетистка Лусиен Реноден Вари се връща за нов концерт в София.

„Стабат Матер“ от Джоакино Росини ще звучи в зала „България“ на 6 февруар

Заснетият у нас филм „Светът ще трепери“ разказва историята на първи

Историята е за млада двойка (Никол Атанасова и Цветан Пейчев) и двама адвокати, наети да защитават интересите им (Силвия Лулчева и Борислав Захариев). Пиесата е с подзаглавие „Любовна среща за начинаещи“, а действието се развива през 2086 година, когато първата среща между двама влюбени е съпроводена от присъствието на юристи. Те следят за спазването на договори, споразумения, подписването на документи и формуляри, които гарантират защита от евентуални съдебни искове. Всичко това превръща любовния трепет в поредица от комични ситуации.

„Това е един театрален вик да не губим мярката, да бъдем естествени, да бъдем хора със своите качества, своите недостатъци, но да умеем да общуваме, без да нарушаваме територията на останалите“, коментира драматургът на представлението Богдана Костуркова

В „Не забравяйте да се подпишете“ сценографията е на Кирил Наумов, а музиката и музикалната среда – на Диана Чернева. Драматург е Богдана Костуркова, помощник-режисьори са Ива Станчева, Елица Мутафчиева.

Режисьорът Калин Сърменов и драматургът Богдана Костуркова , в разговор с Даниел Димитров – за любовта от бъдещето и сатирата на времето, за правото като норма и/или правото на любов, за баланса между социално и емоционално, за драматургичните и сценографски решения на пиесата.

С какво тази пиеса променя разбирането за любовта?

Виктор Чучков представя втора фотографска изложба.

Тя е озаглавена „Преосмислена ис

След седмица римейкът на „Снежанка“ на „Дисни“

„Приказки за ангели” е поредната самостоятелна изложба на художничката от Троян Росиц

Травис Скот оглави класацията на "Билборд" за сингли, съобщи сайтът на изданието.

Парчето

Изложба с творби на Деян Вълков ще бъде открита на 28 януари.

Експозицията, курирана от а

Калин Сърменов: С отношението ни като хора, които живеем в Европейския съюз. Това е една сатира на мисленето, което в последните години ние започнахме да развиваме с неистова ярост – да бъдем коректни, политкоректни, да внимаваме, да не обидим някого, да създадем такива условия, които да бъдат удобни за този или онзи. И в един момент се оказва, че никой, през цялото време, не е мислил за изконните неща. И си даваме сметка малко късно...

Действието в нашата пиеса се развива през 2086 година, малко напред във времето. Искаме да покажем до каква степен се изкривява и как можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене, добрите идеи за демокрация. Смятам, че в основата в проблема ни е неразбирането на логиката, на истинския смисъл на демокрацията. Ние някак си демокрацията я разбираме като възможност да правим всичко и възможност за всеки да се намеси, и да каже своето мнение, да бъде защитен, да бъде по някакъв начин сложен на пиедестал, а това не е вярно.

Животът ни показва, че има нужда от строги правила и ценностни системи. Те са изконни. Затова този текст е толкова любопитен и аз толкова много му се радвам и смятам, че е много подходящ за нас. Носи сатирата на времето, в което живеем. 

Богдана Костуркова: Това, което ни впечатли в пиесата, е погледът на Михаил Хейфец към днешния ни ден. Предвкусвайки проблемите, които могат да възникнат в крайно либералното ни отношение към света, към желанието на днешния човек, особено европееца, до угоди на всеки, губейки мярката.

За мен най-хубавото и най-интересното в тази пиеса е един театрален вик – да не губим мярката, да бъдем естествени, да бъдем хора със своите качества, своите недостатъци, но да умеем да общуваме, без да нарушаваме територията на останалите. В един абсурден на пръв поглед разказ за двама млади, които за да се срещнат, трябва да бъдат придружени от своите адвокати, става дума за любовта, за приятелството, за близостта и още по-важно – за липсата на всички тези така важни за нас неща – през призмата на сатирата, на добрата комедия.

Правото като норма или правото на любов надделява?

Калин Сърменов: В случая нормите. Битката се води до последно, но накрая като че ли нормите побеждават. Смятам, че система, която зависи от хората, е по-силна от нормите, от любовта, от естествения ход на времето. Затова трябва хората, когато правят системите, много да внимават. Ние измисляме системи, които вървят срещу нас, а системите винаги са по-силни, защото там има силови методи, с които се постигат резултати.

Ние знаем какво беше в комунизма, в идеалния му вариант – всички да сме равни. Звучи много приятно и много възбуждащо, любопитно, но самият начин на прокарване на това нещо чрез силата и чрез доказването на всяка цена, изкривява призмата. Плюс това хората са податливи на властта. Когато се качиш горе, вече не виждаш нищо, изкривява ти си цялото мислене. 

Кое е по силно – социалното и емоционалното?

Богдана Костуркова: При всички случаи, амалгамата е хомогенна. Социалното и емоционалното са неотделими части в нея, защото това може да се случи навсякъде – и в Америка, и в Париж, и в София. Мисълта ми е, че тази пиеса ще бъда разбрана от днешния човек във всяка географска точка, тъй като ние всички сме подвластни на тази, бях я нарекла, свободия, която сами допуснахме да ни обземе. 

По някакъв начин компрометира ли се професията на адвоката и как избрахте двамата адвокати в тази постановка? 

Калин Сърменов: В пиесата професията на адвокатите всъщност е качена на пиедестал – по простата причина, че адвокатът е този, който взима генералните решения. За мен беше важно, когато правихме кастинга тези двама герои, два образа да бъдат изиграни от артисти, които могат да носят в себе си усещането за образ, и то за образ в пълния смисъл на думата. Защото и двамата са живели в онова време, и си спомнят, че танците по двойки са разрешени, и любовта не е била толкова застрашена от системата. Но са се примирили, приели са го като начин на оцеляване и благодарение на тези двама млади, които са в нашата пиеса, те, в един момент, забравят и се отдават на спомена, на истинските чувства. Но за съжаление много за кратко... 

Богдана Костуркова: Половината от актьорите са Сатирата (Борислав Захариев и Силвия Лулчева), а двамата млади са от екипа на ловешкия театър, тъй като това е копродукция. Затова можем да кажем, че има една среща на поколенията. 

Чисто драматургично с какво е ценна пиесата?

Богдана Костуркова: Това е добра драматургия, защото е изградена от четири равностойни персонажи. Те са така структурирани и влизат във взаимоотношения, като в един изключително добър камерен оркестър. В него всеки има своята солова партия и всички свирят в една тоналност. В тази пиеса добрите актьори би трябвало да блестят всеки със собствената си индивидуалност.

Декорът за подобна пиеса предполага маса и два стола, а тук е решен по съвсем друг начин...

Калин Сърменов: Искаше ми се декорът да бъде абсолютно изчистен, да бъде много напред във времето, за да покажем как всъщност ние можем да изчистим средата около нас и да я развием – да стане доста смела във формите си, но ние си оставаме със същия бит. Ние сме залети отвътре с бит. Средата е толкова изчистена, толкова съвременна и в бъдещето, но вътре има микровълнови печки, яде се, пие се. Хората, в това отношение, не се променят. Защото ние ще направим и кораби за летене в космоса, обаче ще отворим едно вестниче и ще си нарежем сланина...

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
„Дисни“ организира скромна премиера на „Снежанка“ на фона на етични спорове около джуджетата
След седмица римейкът на „Снежанка“ на „Дисни“ ще бъде пуснат по кината в почти целия свят, като това е поредното усилие на филмовото студио да съживи любим ...
Картина на Йожен Дьолакроа е открита в къща във френския град Тур
Творба с маслени бои на френския художник Йожен Дьолакроа  (1798-1863) е открита в къща близо до град Тур и ще бъде продадена на търг в Париж през март, предаде АФП. "Картина ...
Творби на Иван Белчев и Димитър Казаков-Нерон ще бъдат показани в изложбата „Едно духовно приятелство“
Ретроспективна изложба на художника Иван Белчев ще бъде показана в столичната галерия „Анел“. Експозицията „Едно духовно приятелство“ ще бъде открита на 18 ...
Харви Уайнстийн иска новия съдебен процес срещу него да бъде гледан с "нови очи"
Бившият холивудски продуцент Харви Уайнстийн, който е в затвора по обвинения в изнасилване, поиска от нюйоркски съдия "нов чифт очи" за процеса за сексуално посегателство, насрочен ...
Марин Маринов показва „Тяло и мощ“ в нова експозиция
Новата изложба на Марин Маринов, озаглавена „Тяло и мощ“, ще бъде представена в столичната галерия Depoo. Експозицията може да бъде разгледана от 17 до 31 март, и ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
„София филм фест“ започна със „Залог“ и награди за Йосиф Сърчаджиев и Коста Биков
„София филм фест“ започна тази вечер с премиера на „Залог“ и връчване на награди за Йосиф Сърчаджиев и Коста Биков, . След прожекцията на новия български фи ...
Симфониета - Видин изнесе концерт тази вечер в Епископската базилика в Пловдив
Симфониета - Видин продължава концертите по проекта „Музика на всички времена“. Тази вечер музикантите представиха шедьоври от различни епохи и жанрове в Епископската б ...
Фотографите Бони и Марияна Боневи представиха изложбата си „Прошепнати мечти“ в столичния Art Club Diplomat
Бони и Марияна Боневи откриха тази вечер своята изложба „Прошепнати мечти“ в столичното пространство за изкуство Art Club Diplomat.  „Не можем да говорим за ...
Изложбата „От ателието“ на Емил Стойчев бе открита
Изложбата „От ателието“ на Емил Стойчев бе открита тази вечер в столичната галерия „Академия“. С нея авторът отбелязва своята 90-ата годишнина и представя н ...
Връчиха наградата „Събитие на годината в областта на културата – Габрово 2024”
Спектакълът на Драматичен театър „Рачо Стоянов” - Габрово „Портретът на Дориан Грей” е носител на наградата „Събитие на годината в областта на култура ...
Тикер в 11:00 ч.
„София филм фест“ започна тази вечер с премиера на „Залог&ldqu ...
Начало Цветни аспекти
3321
Цветни аспекти

„Не забравяйте да се подпишете“ в Сатирата: Докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене?

Историята е за млада двойка (Никол Атанасова и Цветан Пейчев) и двама адвокати, наети да защитават интересите им (Силвия Лулчева и Борислав Захариев). „Това е един театрален вик да не губим мярката, да бъдем естествени, да бъдем хора със своите качества, своите недостатъци, но да умеем да общуваме, без да нарушаваме територията на останалите“, коментира драматургът на представлението Богдана Костуркова.  В „Не забравяйте да се подпишете“ сценографията е на Кирил Наумов, а музиката и музикалната среда – на Диана Чернева.

| 03 Февруари 2025, 08:53 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
„Не забравяйте да се подпишете“ в Сатирата: Докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене?
„Не забравяйте да се подпишете“ в Сатирата: Докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене?
Снимка © Сатиричен театър

Искаме да покажем докъде можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене и на демокрацията, казва Калин Сърменов. Той е режисьор на премиерния спектакъл „Не забравяйте да се подпишете“ от Михаил Хейфец в Сатиричния театър.

Историята е за млада двойка (Никол Атанасова и Цветан Пейчев) и двама адвокати, наети да защитават интересите им (Силвия Лулчева и Борислав Захариев). Пиесата е с подзаглавие „Любовна среща за начинаещи“, а действието се развива през 2086 година, когато първата среща между двама влюбени е съпроводена от присъствието на юристи. Те следят за спазването на договори, споразумения, подписването на документи и формуляри, които гарантират защита от евентуални съдебни искове. Всичко това превръща любовния трепет в поредица от комични ситуации.

„Това е един театрален вик да не губим мярката, да бъдем естествени, да бъдем хора със своите качества, своите недостатъци, но да умеем да общуваме, без да нарушаваме територията на останалите“, коментира драматургът на представлението Богдана Костуркова

В „Не забравяйте да се подпишете“ сценографията е на Кирил Наумов, а музиката и музикалната среда – на Диана Чернева. Драматург е Богдана Костуркова, помощник-режисьори са Ива Станчева, Елица Мутафчиева.

Режисьорът Калин Сърменов и драматургът Богдана Костуркова , в разговор с Даниел Димитров – за любовта от бъдещето и сатирата на времето, за правото като норма и/или правото на любов, за баланса между социално и емоционално, за драматургичните и сценографски решения на пиесата.

С какво тази пиеса променя разбирането за любовта?

Калин Сърменов: С отношението ни като хора, които живеем в Европейския съюз. Това е една сатира на мисленето, което в последните години ние започнахме да развиваме с неистова ярост – да бъдем коректни, политкоректни, да внимаваме, да не обидим някого, да създадем такива условия, които да бъдат удобни за този или онзи. И в един момент се оказва, че никой, през цялото време, не е мислил за изконните неща. И си даваме сметка малко късно...

Действието в нашата пиеса се развива през 2086 година, малко напред във времето. Искаме да покажем до каква степен се изкривява и как можем да изкривим добрите идеи на европейското мислене, добрите идеи за демокрация. Смятам, че в основата в проблема ни е неразбирането на логиката, на истинския смисъл на демокрацията. Ние някак си демокрацията я разбираме като възможност да правим всичко и възможност за всеки да се намеси, и да каже своето мнение, да бъде защитен, да бъде по някакъв начин сложен на пиедестал, а това не е вярно.

Животът ни показва, че има нужда от строги правила и ценностни системи. Те са изконни. Затова този текст е толкова любопитен и аз толкова много му се радвам и смятам, че е много подходящ за нас. Носи сатирата на времето, в което живеем. 

Богдана Костуркова: Това, което ни впечатли в пиесата, е погледът на Михаил Хейфец към днешния ни ден. Предвкусвайки проблемите, които могат да възникнат в крайно либералното ни отношение към света, към желанието на днешния човек, особено европееца, до угоди на всеки, губейки мярката.

За мен най-хубавото и най-интересното в тази пиеса е един театрален вик – да не губим мярката, да бъдем естествени, да бъдем хора със своите качества, своите недостатъци, но да умеем да общуваме, без да нарушаваме територията на останалите. В един абсурден на пръв поглед разказ за двама млади, които за да се срещнат, трябва да бъдат придружени от своите адвокати, става дума за любовта, за приятелството, за близостта и още по-важно – за липсата на всички тези така важни за нас неща – през призмата на сатирата, на добрата комедия.

Правото като норма или правото на любов надделява?

Калин Сърменов: В случая нормите. Битката се води до последно, но накрая като че ли нормите побеждават. Смятам, че система, която зависи от хората, е по-силна от нормите, от любовта, от естествения ход на времето. Затова трябва хората, когато правят системите, много да внимават. Ние измисляме системи, които вървят срещу нас, а системите винаги са по-силни, защото там има силови методи, с които се постигат резултати.

Ние знаем какво беше в комунизма, в идеалния му вариант – всички да сме равни. Звучи много приятно и много възбуждащо, любопитно, но самият начин на прокарване на това нещо чрез силата и чрез доказването на всяка цена, изкривява призмата. Плюс това хората са податливи на властта. Когато се качиш горе, вече не виждаш нищо, изкривява ти си цялото мислене. 

Кое е по силно – социалното и емоционалното?

Богдана Костуркова: При всички случаи, амалгамата е хомогенна. Социалното и емоционалното са неотделими части в нея, защото това може да се случи навсякъде – и в Америка, и в Париж, и в София. Мисълта ми е, че тази пиеса ще бъда разбрана от днешния човек във всяка географска точка, тъй като ние всички сме подвластни на тази, бях я нарекла, свободия, която сами допуснахме да ни обземе. 

По някакъв начин компрометира ли се професията на адвоката и как избрахте двамата адвокати в тази постановка? 

Калин Сърменов: В пиесата професията на адвокатите всъщност е качена на пиедестал – по простата причина, че адвокатът е този, който взима генералните решения. За мен беше важно, когато правихме кастинга тези двама герои, два образа да бъдат изиграни от артисти, които могат да носят в себе си усещането за образ, и то за образ в пълния смисъл на думата. Защото и двамата са живели в онова време, и си спомнят, че танците по двойки са разрешени, и любовта не е била толкова застрашена от системата. Но са се примирили, приели са го като начин на оцеляване и благодарение на тези двама млади, които са в нашата пиеса, те, в един момент, забравят и се отдават на спомена, на истинските чувства. Но за съжаление много за кратко... 

Богдана Костуркова: Половината от актьорите са Сатирата (Борислав Захариев и Силвия Лулчева), а двамата млади са от екипа на ловешкия театър, тъй като това е копродукция. Затова можем да кажем, че има една среща на поколенията. 

Чисто драматургично с какво е ценна пиесата?

Богдана Костуркова: Това е добра драматургия, защото е изградена от четири равностойни персонажи. Те са така структурирани и влизат във взаимоотношения, като в един изключително добър камерен оркестър. В него всеки има своята солова партия и всички свирят в една тоналност. В тази пиеса добрите актьори би трябвало да блестят всеки със собствената си индивидуалност.

Декорът за подобна пиеса предполага маса и два стола, а тук е решен по съвсем друг начин...

Калин Сърменов: Искаше ми се декорът да бъде абсолютно изчистен, да бъде много напред във времето, за да покажем как всъщност ние можем да изчистим средата около нас и да я развием – да стане доста смела във формите си, но ние си оставаме със същия бит. Ние сме залети отвътре с бит. Средата е толкова изчистена, толкова съвременна и в бъдещето, но вътре има микровълнови печки, яде се, пие се. Хората, в това отношение, не се променят. Защото ние ще направим и кораби за летене в космоса, обаче ще отворим едно вестниче и ще си нарежем сланина...

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
„Дисни“ организира скромна премиера на „Снежанка“ на фона на етични спорове около джуджетата
Картина на Йожен Дьолакроа е открита в къща във френския град Тур
Творби на Иван Белчев и Димитър Казаков-Нерон ще бъдат показани в изложбата „Едно духовно приятелство“
Харви Уайнстийн иска новия съдебен процес срещу него да бъде гледан с "нови очи"
Марин Маринов показва „Тяло и мощ“ в нова експозиция
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Март
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
„София филм фест“ започна със „Залог“ и награди за Йосиф Сърчаджиев и Коста Биков
Калейдоскоп
Симфониета - Видин изнесе концерт тази вечер в Епископската базилика в Пловдив
Под прожектора
Фотографите Бони и Марияна Боневи представиха изложбата си „Прошепнати мечти“ в столичния Art Club Diplomat
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.